Devel sixteen

Trivia

General

  • The vehicle’s name is a play on the word ‘Devastate’, meaning to ruin or destroy.
  • The Gruppe Sechs livery is based on the real-world Dubai police liveries found on some exotic police vehicles, this is a reference to the origin of Devel Motors, the company being founded in Dubai.
  • The ‘Plus 9000’ livery is based on the two-tone +5000 Devel livery, which represents the total horsepower of the vehicle, this could suggest that the Deveste Eight has 9,000hp.
  • The ‘Yellow Stripes’ livery is based on a Lamborghini Huracan wrap created by Khyzyl Saleem.

Grand Theft Auto Online

  • The Deveste Eight does not have a license plate, making it illegal on roads.
  • The website description is likely a reference to the real-life Devel Sixteen misconceptions, where-in many people believed the vehicle to be in late-prototype stages despite the car itself still being in concept.
  • When the engine is powered down, the vehicle will emit a ‘beep’ sound effect. This is also the same sound effect used on the Bestia GTS, Seven-70 and FMJ.
  • Strangely, the ‘Yellow Stripes’ livery applies yellow lines on the left hood intake, but not on the right one.
  • Applying the «Light Stripes» modifications also adds stripes on the side vents and the exhaust housings.
  • The default radio stations for the Deveste Eight are FlyLo FM, Los Santos Underground Radio, and Soulwax FM.
  • This vehicle’s stock rims can be found under the Street wheel ‘Wild Wagon’, this version has a slightly larger rim.

Devel Sixteen Top Speed & Acceleration

No one believed when the manufacturer claimed that Devel Sixteen is the fastest car in the world. As other supercar manufacturer does – road testing, Devel Motors needs to claim yet. Anyway, the engine of Devel 16 has designed and developed by Steve Morris. The power output is incredible and as promised by the founder of Devel Motors. The Devel Sixteen will reach a top speed of 560 km/h under 50 seconds. Here’s the breakdown of Devel 16 top speed:

Devel Sixteen Top Speed

Top Speed 560 km/h or 348 mph
0-60 mph 1.8 seconds
0-100 mph 2.2 seconds
0-310 mph Under 50 seconds

The Devel Sixteen can beat any sports car in terms of top speed. According to the manufacturer, the Devel Sixteen can sprint 0-60 mph in just 1.8 seconds which just not makes it one of the fastest cars in the world but also the best accelerating supercar.  

Description

Revealed at the 2013 Dubai Motor Show, the Devel Sixteen Prototype, the company’s first car, was described as having a «5000 HP» V16 engine, being capable of doing 0-60 mph (0-97 km/h) in 1.8 seconds, and having a top speed of 348 mph (560 km/h).

The Devel Sixteen’s 12.3 L (12,291 cc) V16 engine, built by Steve Morris Engines, is quad-turbocharged and produces 5007 hp (3734 kW) at 7,000 rpm and 3814 ft·lb (5171 N·m) at 6,800 rpm on race gas and 36 psi of boost. The prototype made 4515 hp (3367 kW) and 3419 ft·lb (4636 N·m). On 92-octane pump fuel and 20 psi of boost, these figures are lowered to 3006 hp (2242 kW) and 2407 ft·lb (3263 N·m).

The Devel Sixteen Prototype is rear mid-engined and rear-wheel-drive, using a four-speed automatic. The car weighs 5071 lb (2300 kg), giving it a massive power-to-weight ratio of 1963 hp (1464 kW) per tonne or 1.12 lb (0.51 kg) per hp.

In November 2017, it was revealed that Devel had also teamed up with the Italian firm Manifattura Automobile Torino to build the Devel Sixteen. The updated Devel Sixteen model was revealed at the 2017 Dubai Auto Show on November 14, 2017.

The current model is known as the 2018 Devel Sixteen and features a noticeably smoother exterior — from certain angles, the 2018 Devel bears a resemblance to the Lamborghini Veneno and Pagani Huayra — but otherwise keeps most of the original Devel Sixteen Prototype’s traits.

The 2018 Devel Sixteen has 3 versions: A 1500 hp entry-level V8-engine powered version, a 3000 hp V16-engine version and a 5007 hp top-tier version of the Devel Sixteen, designed for purely drag racing.

Топ 5 фактов а скорости

1. Быстрая жестянка

Астронавты Аполлона-10 устоновили рекорд скорости входа в атмосферу: их капсула на обратном пути к Земле развила скорость более 11 км/с.

2. Скоростной аквапед

В 1991 г. группа студентов Массачусетского технологического института установила мировой рекорд на водном мускулаходе на подводных крыльях, развив скорость 34,2 км/ч.

3. Перегрузка

В 1950 г. врач ВВС США Дж. Стэпп создал ракетные сани для испытаний воздействия перегрузок на тело человека, нагрузка достигала 46,2 g.

4. Феррари на рельсах 

Самые быстрые американские горки- Formula Rossa в Дубае. Этот аттракцион разгоняется до скорости 240 км/ч за 3 секунды, перегрузка достигает 4,8 g.

5. Скорость Солнца

Sunswift 4-самый быстрый автомобиль на солнечных батареях (без аккумуляторов). В 2011 г. он сумел развить скорость 88.7 км/ч в пасмурный день.

Скоростные машины

По кочкам

Трение — одна из главных проблем при разработке сверхзвуковых автомобилей, способных устанавливать рекорды скорости. Даже реактивные истребители низкого полета развивают скорость всего 1600 км/ч, и это без учета трения колес о землю.

Воздух имеет намного большую плотность над самой землей, чем на большой высоте. А это значит, что автомобили должны обладать фантастической аэродинамикой (потому их форма напоминает ракету) и к тому же развивать немыслимую тягу. Aussie lnvader 5R, один из претендентов на рекорд скорости, отличался таким решением: его пилот восседает над 16-метровым реактивным двигателем, который способен выдавать 276 кН тяги.

Еще одна огромная проблема — колеса. Они должны вращаться с неимоверной скоростью, и при этом твердо сцепляются с землей. Поэтому колеса таких автомобилей не имеют покрышек и изготавливаются из титана или алюминия, которые могут обеспечить очень высокое отношение прочности к массе.

Алюминиевые колеса Aussie lnvader рассчитаны на 10 000 об/мин. Когда Тhrust SSC преодолел звуковой барьер, акустическая волна размягчила песок под его колесами, что сильно ухудшило его управляемость. Для их создания, производства используют компьютерное моделирование, чтобы смягчить такие вибрации.

4 The Other Engine Variants

via instagram

It is understandable that the 5,000hp V16 engine gets the highest amount of attention. However, what many people may not know is the plan to offer other engine variants with the hypercar.

via performancedrive

In November 2017, Chief Engineer Paolo Garella, revealed plans for an entry level Devel Sixteen, powered by a ‘base’ 1,500hp LS V8 turbocharged engine and priced at $1.6million. An extra $200,000 gets you the mid-range version kitted out with a 3,000hp V16 engine. The 5,007hp engine is reserved for the range-topping Devel Sixteen and as at 2017, it was estimated to cost about $2 million.

Топ-10 мощнейших автомобилей планеты

Nissan GT-R AMS Alpha 12 (1100 л. с.)

Специалисты американской AMS Performance уже в течение длительного периода работают с Ниссаном, но разработка нового Nissan Alpha стала вершиной сотрудничества с японцами. Разгон до сотни осуществляется за 2,4 секунды, а с заявленной модернизацией двигателя этот показатель должен еще улучшиться.

Locus Plethore (1300 л. с.)

Двигатель V8 с объемом 8.2 литра способен развивать мощность 1300 л. с. Такую силу обеспечивает турбонаддув, который канадские производители позаимствовали у Шевроле.

Ultimate Aero tt (1350 л. с.)

В основе конструкции лежит титановая рама, на которой расположены кузовные элементы из композитных материалов. Поэтому вес суперкара довольно небольшой. Для тестирования аэродинамики была использована самая крупная аэротруба, которой раньше пользовалось NASA.

В последней версии Ultimate Aero был установлен мотор V8 объемом 6.4 литра, развивающий мощность 1350 л. с. до сотни машина «добегает» за 2.6 секунды.

Koenigsegg One:1 (1360 л. с.)

Заявленная мощность шести выпущенных автомобилей – 1360 л. с. Аналогичные цифры фигурируют в обозначении массы машины – 1360 кг. Отсюда и название машины – один к одному (One:1). Такого могли добиться только шведы со своей дотошностью и скрупулезностью.

Интересно, что две машины были проданы в Англию, а четыре ушли в Китай.

Кузов и интерьер выполнены из облегченного карбона, а рама и основные узлы – из легких металлов и сплавов.

Bugatti Chiron (1500 л. с.)

Салон выполнен максимально прагматично, чтобы ничто не отвлекало водителя во время движения. Восьмилитровый двигатель на 16 цилиндров способен развивать мощность до 1500 лошадиных сил. Четыре турбины вступают в действие поочередно. Отличная динамика достигается благодаря специально разработанному корпусу и роботизированной КП на 7 ступеней.

При заявленной скорости (420 км/ч) топливо у машины заканчивается за 9 минут, а это все-таки 100 литров в баке.

Hennessey Venom GT (1600 л. с.)

https://youtube.com/watch?v=VZsfy_hrAxE

Еще в 2014 году автомобиль был внесен в книгу рекордов Гиннеса как самый быстрый суперкар, выпускаемый серийно. Кстати, на стендовых испытаниях при установлении рекорда тормозной путь американца превысил 1 километр.

Mercedes-Benz SLR McLaren V10 (1600 л. с.)

Машина оснащена двигателем V10 на 8.4 литра и выдает мощность 1600 л. с. До сотни суперкар добирается за 2 секунды. Серийная версия стоит два миллиона долларов.

Lamborghini Aventador LP (1600 л. с.)

Двигатель V12 имеет объем 6.5 литра. На сегодняшний день суперкар почти не имеет конкурентов. До сотни машина добирается за 2 секунды, а наибольшая скорость составляет 375 км/ч.

Dagger GT (2500 л. с)

Для автомобиля была спроектирована специальная рама из облегченной стали. Кузов выполнен из углеволокна, который используется и в производстве многих узлов. Поэтому масса такого быстрого автомобиля составляет всего 907 кг.

Разгон до сотни происходит всего за 1,7 секунды, а планируемая модель должна улучшить этот показатель до 1 секунды.

Devel Sixteen (5000 л. с.)

В разработке принимали участие специалисты из Италии, а самый сильный двигатель в мире проектировался американской компанией. Именно американцы заявили о мощности мотора в 5000 л. с., это максимальная отдача для скорости в 500 км/ч, хотя на испытательном стенде мотор показывал 4500 лошадиных сил.

Однако, по мнению итальянского проектировщика модели, у самой мощной машины в мире большие проблемы с аэродинамикой. Корпус похож на огромное крыло, которое почти готово к взлету на таких высоких скоростях. Хорошо, что топливо в машине быстро заканчивается, полного бака хватает на преодоление трека за пару минут.

6 That Magical Horsepower Output

via drivingyourdream

When the Devel Sixteen was first introduced in 2013, it came with the promise of 5,007hp. It seemed unreal at the time however, if the car ever makes it to production, you just might be seeing the first production car with that amount of power at its disposal.

via theflighter

In December 2015, the prototype engine was tested using the biggest dyno owned by Steve Morris at the time and it maxed out at 4,515hp but that was only because the dyno had reached its limit. It is expected that the production V16 engine will be fully capable of hitting the 5,000hp mark at an 8,000rpm limit.

Modifications

Grand Theft Auto Online

Category Modification Cost Image
Armor No Armor $1,000
Armor Upgrade 20% $7,500
Armor Upgrade 40% $12,000
Armor Upgrade 60% $20,000
Armor Upgrade 80% $35,000
Armor Upgrade 100% $50,000
Brakes Stock Brakes $1,000
Street Brakes $20,000
Sport Brakes $27,000
Race Brakes $35,000
Bumpers Front Bumpers Stock Front Bumper $2,200
Primary Bridge $4,600
Secondary Bridge $7,400
Black Bridge $11,700
Carbon Bridge $14,500
Rear Bumpers Stock Rear Bumper $2,200
Primary Diffuser $4,600
Secondary Diffuser $7,400
Carbon Diffuser $11,700
Primary Fins Diffuser $14,500
Secondary Fins Diffuser $14,700
Chassis Stock Chassis $700
Primary Trim $1,100
Secondary Trim $1,350
Carbon Trim $1,500
Secondary Light Strips $2,750
Primary Light Strips $3,600
Engine EMS Upgrade, Level 1 $9,000
EMS Upgrade, Level 2 $12,500
EMS Upgrade, Level 3 $18,000
EMS Upgrade, Level 4 $33,500
Exhausts Stock Exhaust $260
Chrome Stubby $750
Titanium Stubby $1,800
Gold Stubby $3,000
Chrome Extended $9,550
Gold Extended $9,750
Chrome Jet $10,500
Gold Jet $12,000
Titanium Jet $13,750
Explosives Ignition Bomb $5,000
Remote Bomb $7,500
Horns Main article: Los Santos Customs/Horns
Lights Headlights Stock Lights $600
Xenon Lights $7,500
Neon Kits Main article: Los Santos Customs/Lights
Livery None $11,400

(Rear quarter view)

Pink Pinstripe $18,240

(Rear quarter view)

Gruppe Sechs $19,380

(Rear quarter view)

Plus 9000 $20,520

(Rear quarter view)

Yellow Stripes $21,660

(Rear quarter view)

Luxe Stripes $22,800

(Rear quarter view)

Grey Pinstripe $23,370

(Rear quarter view)

Negative Stripes $23,939

(Rear quarter view)

Sessanta Nove $24,510

(Rear quarter view)

Junk $25,080

(Rear quarter view)

Ammu Nation

Sponsors: Deludamol, FlyUS, Pißwasser, Power Metal, Terroil, Weazel News and Whiz.

$25,650

(Rear quarter view)

Loss/Theft Prevention Tracker
Full Coverage
Respray Main article: Los Santos Customs/Respray Colors
Sell Sell Vehicle
Spoilers None $6,000
Flick Spoiler $7,050
Aggressor Spoiler $10,000
Primary Aggressor $13,000
Carbon Spoiler $14,000
Split Aero Spoiler $16,000
Competition Spoiler $16,500
Rear Mounted Spoiler $17,000
GT Spoiler $17,500
Livery GT Spoiler $18,000
Suspension Stock Suspension $200
Lowered Suspension $1,000
Transmission Stock Transmission $1,000
Street Transmission $29,500
Sports Transmission $32,500
Race Transmission $40,000
Turbo None $5,000
Turbo Tuning $50,000
Wheels Main article: Los Santos Customs/Wheels
Windows None $500
Light Smoke $1,500
Dark Smoke $3,500
Limo $5,000

Design

Grand Theft Auto Online

Both in name and in design, the Deveste Eight is clearly based on the real-life Devel Sixteen, a Dubai based concept hypercar. The shape of the headlights seems to be inspired by the Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo. Opposed to the butterfly doors from its real-life equivalent, the Deveste Eight uses gull-wing doors.

The Deveste Eight is clearly distinguished by its smooth design with various exotic curves around it. The front end is largely dominated by the dual carbon-fibre splitters on either side and large open ducts, along with dual mesh intakes that curve upwards and having plastic surroundings. Within each intake, there is a set of carbon-fibre curved housings with circular headlamps on the upper side and numerous light strips spanning most of the housing, down to almost the centre of the car. The bonnet area smoothly contorts inward and bears a golden Principe emblem on the front end, along with frontal ducts with plastic finish and rear exit vents within inset sections of the bonnet, intended to direct air to flow through the bonnet and passing on each side of the windscreen.

The sides of the car are distinctive by the protruding front arches and the upswept body shape, which reaches to the top of the rear wheel area before curving downwards on the rear end. Large concave sections can be seen coming from small front exit vents and reaching towards large mesh intakes intended to direct airflow into the rear brakes and the engine bay. The cabin area is distinctively rounded and long, featuring black trim around the windows, gull-wing doors with sleek mirror wings and rear-quarter inset panels with small vents, intended to direct airflow into the engine bay. The rear section has a large rounded window with plastic trim for the cabin, and a narrow, triangle-shaped glass pane with black trim intended for visibility of the engine. The central narrow area is relatively flat in comparison to the sides and features six slatted vents beside the rear glass pane.

The rear of the car is very unique, with the most prominent feature being the two enormous cylindrical openings that house the exhausts of the vehicle. Large triangle-shaped vents can be seen between the openings and the rear fender arches, containing V-shaped red tail lamps partially surrounding the outer part of the vents. The name ‘Deveste’ and ‘Eight’ is badged in gold on both the right and left rear vents, along with a small Principe logo onto the lower-middle section of the rear, between the openings. The vehicle’s rear splitters curve round and back into the body, and is also where the vehicle’s brake and reverse lamps are located, including an F1-style brake lamp on the centre. Its underside is fully covered with a carbon-fibre plate, with the front section having a small separation from the front splitters and the rear one having various separations for the rear splitters, including a wide central separation.

The interior is similar to that of the X80 Proto, except for the paddle shifters on the steering wheel and the Principe badge on the horn cap.

Most of its bodywork is painted in a primary colour, while the rear-view mirrors and the interior stitching are painted in a secondary colour. A trim color is also available for the dashboard, part of the door panels, seats and engine cover. The car uses a unique set of rims, conaisting of 14 spokes and having bolt details on the outer surrounding, wrapped in low-profile tyres.

Current Design Gallery

Front Quarter View

Top View

Rear Quarter View

Front View

Side View

Rear View

Engine View

Underside View

Inside View

Detail

Other modelling

Dashboard View

Цена

Несмотря на оптимистичные настроения в Дубае, Sixteen пока далек от серийного производства. Создатели суперкара заявляют, что цена составит от 1 600 000 долларов (92 млн в рублях)
, в зависимости от количества «лошадок» под капотом (планируются 2000, 3000 и 5000 л. с.).

Бензиновый двигатель V16 с сатанинской мощностью в 5000 л.с. должен стать сердцем гиперкара Devel Sixteen, прототип которого показывали два года назад на Дубайском автосалоне . Арабы были от машины в восторге, чем вселили в американских разработчиков оптимизм, и те с еще большим энтузиазмом продолжили подготовку дорожного монстра к мелкосерийному производству. Вчера в Интернете появилось видео с испытаний монструозного двигателя на динамометрическом стенде:

Тестовое оборудование смогло нагрузить мотор лишь на 4515 л.с. и зафиксировать крутящий момент в 4771 Нм. Таким образом, потолок, на который рассчитывали создатели мотора из американской конторы Steve Morris Engines, достигнут не был, но и текущие цифры, прямо скажем, впечатляют!

  • Гиперкар от компании Defining Extreme Vehicles Car Industry L.L.C. — едва ли не самый амбициозный с точки зрения выходных характеристик автомобиль в современной истории. Заявлена максимальная скорость в 560 км/ч и разгон до 100 км/ч менее чем за 2 с. Владеют фирмой некие предприниматели из ОАЭ, всю инженерную часть отдали на откуп американским специалистам. Дата начала производства Devel Sixteen не называется, промо-сайт машины на сей счет дает типовую заглушку «coming soon».
  • Еще один любопытный арабский проект — Fenyr SuperSport — имеет не такие выдающиеся характеристики, как у Devel Sixteen. Его оппозитный 6-цилиндровый двигатель позаимствован у Porsche и выдает «жалкие» 900 л.с.

Devel Sixteen — впечатляет, но оставляет вопросы

Лично у меня, Девел Сикстин вызывает куда больше вопросов, чем восхищения. Правда — ли здесь 5 000л.с? Сможет — ли эта машина набрать заявленные 560км в час? — ведь официальных подтверждений громким заявлениям — нет.

На выставке — Dubai Motor Show , что проходила еще в 2013-ом, над этим гиперкаром большими буквами красовалась надпись, — «Сделано в Дубае» и еще цыфры — 5000. Да — это безусловно эффектно. Такой ход позволил затмить все — остальные суперкары, показанные на выставке. Но когда арабы строили Супер Автомобили?

Вот они раз и создали двигатель на 5 000 лошадей? Тогда — как, пусть и уже 10-ятью годами ранее, огромный и могущественный концерн VW, потратил кучу средств и времени, чтобы создать свой W16 на 1 200сил для Veyron . Так — вот, — двигатель для этого, арабского гиперкара создавали американцы из компании Steve Morris Engine , и они работали над этим проектом 2 года. Да — американцы знаю толк в больших двигателях; — по их словам, мотор показал на стенде 4515л.с и 4766Н.М. Но они — же добавили, что их стенд просто не рассчитан на замер столь впечатляющей мощности, и реально данная силовая установка выдает более 5 000л.с.

Тогда, при такой — то поддержке американцев, может быть и правду сказал Мохаммад аль — Аттаир ( один из создателей Сикстин), что это самый быстрый автомобиль в мире? Но почему нет результатов официальных испытаний, которые бы подтвердили заявленную скорость? Как не вспомнить о заявлениях критиков, которые вспоминают о огромном сопротивлении и давлении на такой скорости, — именно на земле, а не в воздухе? Как не вспомнить о том, что в мире просто нет шин для дорожных автомобилей, которые были — бы рассчитаны на такую скорость? Кстати, известно, что создатели Сикстин предлагали заняться шинами для их авто даже производителям самолетным шин, но те отказались.

Интерьер

У концептуальной модели, показанной в 2013-м, обивка кресел имела элитную кожу, где были вставки в виде колец из металла (что весьма необычно), а также «загадочный» блок со светодиодным наполнением на центральной консоли. При создании пола решили использовать кожу с ромбовидной стяжкой. Передняя панель могла похвастаться огромными циферблатами, из-за чего казалось, что находишься не в гиперкаре, а в космическом корабле.

Однако в реальной версии внутреннюю часть серьёзно поменяли в сторону минимализма. Установленная впереди панель имеет вид прямоугольного планшета, а рулевое управление представлено компактным «штурвалом» гоночного типа, которые имеет 8 кнопок управления. Больше информации про салон машины Девил Сикстин к сожалению нет.

Devel Sixteen Engine & Specs

Do you know about most powerful car engine in the world?

Well, there are many road-legal supercars like – Bugatti Chiron & etc. that fall under this category but we have a new contender for the list. Yes, you guessed that right! Thanks to one of the most powerful car engine, Devel Sixteen made to this list. Coming to the Devel 16 specs, the supercar comes equipped with 12.3-litre V16 Quad Turbo petrol engine.

If you look at the power output, Devel Sixteen engine belts out a mind-boggling 5,007 hp of max. power @6,900rpm and 4,711 Nm of peak torque @6,600rpm. This humongous power is sent to a dual-clutch automatic transmission which later sent to all wheels.

Engine 12.3-litre V16 Engine
Turbo Charger Yes, Quad Turbo Charger
Fuel Type Petrol
Power 5,007 hp @6,900rpm
Torque 4,711 nm @6,600rpm
Transmission Automatic
Drive Type All Wheel Drive (AWD)
Seating Capacity 2 Passengers

Wait a minute! Let me digest the figures. First, I haven’t seen that powerful V16 engine in my whole life. Second, just see at the Devel 16 horsepower numbers, its damn 5,007 hp. One of kind supercar that still holds the dare to challenge any supercar in the world.What do you think?

Devel Sixteen

In terms of mechanical development, the engine, crankshaft, & camshaft are taken from one-piece high strength stainless steel/aluminium block. You get 16 high-performance Titanium pistons and 2 valves per cylinder.

To give you an idea about performance, Devel Sixteen’s engine produces three times more power than Bugatti Chiron, and you won’t believe on the .

Well, as I described earlier, all credit goes to the engineers and designers at Steve Morris Engines. The company holds speciality in custom engines and achieved numerous records in development and performance.

According to the founders of Devel Motors, the prime goal was to make something extraordinary for the roads. Something that an Automotive enthusiast has never seen or imagined in his/her life ever. And who else could be the ideal partner to do business with except Steve Morris.

Is Devel Sixteen Fake Or Real Supercar?

Well, I’m not promoting anything for Devel Motors. Let me present you a few proofs which show that Devel Sixteen car is real.

Proof 1: Alex also known as Supercarblondie checking out Devel 16 in Dubai. Most of you might don’t know. Supercarblondie is the world’s first person to drive the Devel Sixteen prototype on the road.

Also read:

  • Dubai Police Cars
  • Ford Mustang Shelby GT500 Interior Pics

Supercar Blondie during test run of Devel Sixteen

Proof 2: Drake, a Canadian rapper, also featured this hypercar in his song – I’m Upset. Skip to 1:59 seconds to see the 5000 hp car.

Proof 3: Snoop Dogg, an American rapper, singer & writer had posted Devel 16 car on this Instagram wall with a caption “My. Xmas gift. To me.”

All black Devel Sixteen

These are enough proofs to tackle several rumours around the web saying that Devel 16 is a fake car. Do not believe until the manufacturer releases in press.

5 The 5,000hp Scorecard

via motorauthority

The imperious Bugatti Chiron Super Sport 300+ was able to crack the 300mph barrier with ‘only’ 1,578hp to work with. It is only fair then that a similar performance, or even better, is expected of the Devel Sixteen with its more powerful engine and yes, such has been promised by the manufacturer.

via pinterest

Propelled by the 5,007hp V16 engine, the Devel Sixteen can hit 60mph in 1.8 seconds and then power on to an incredible 348mph by which time, the car is producing a maximum 3, 757 pound-feet of torque. They will need to find the tires capable of withstanding the strain though.

Конструкция

По сообщениям разработчиков, корпус суперкара представляет собой монокок из углепластика, установленный на алюминиевую раму. Впрочем, такая конструкция характерна для суперскоростных автомобилей – она позволяет обеспечить достаточную прочность при значительном облегчении массы.

Передняя часть необычной треугольной формы переходит в мощный сплиттер. На боковых стойках расположены продолговатые фары футуристического вида, вытянутые по вертикали. Довершает картину массивное верхнее антикрыло, опирающееся на три стойки.

Впечатление сверхсовременного автомобиля возникает исключительно при первом взгляде. Если начать присматриваться внимательнее, то становится ясно, что Devel Sixteen – не более, чем любительская поделка, имеющая мало общего с продукцией грандов Bugatti, Ferrari и Lamborghini.

Прежде всего, обращает на себя внимание некоторая топорность дизайна – детали кажутся слишком грубыми, можно даже сказать аляповатыми. Особенно удивляет конструкция заднего антикрыла – его стойки крепятся к корпусу при помощи нескольких заклепок

Смотря на такой «хай-тек», сразу же на ум приходят мысли о китайском автопроме начала 1990 годов.

Это же касается и передних фар – они скорее являются декоративным элементом, чем полноценной оптикой. Кажется, что разработчики Девил Сикстин попытались взять лучшие черты от машин других производителей – Pagani Zonda R и McLaren P1. О них читайте в разделе «Суперкары».

Подводим итоги

Невзирая на то, что Девил Сикстин максимально приблизили к товарному виду, его внутреннее убранство ещё находится в стадии доработки. Хотя компания из Думая оптимистично настроена, их машина еще далека от серийной сборки

Но в целом можно уверенно сказать, что компания смогла привлечь к себе внимание и навести шорох в автомобильном мире. Необычная внешность, а также динамические характеристики автомобиля очень впечатляют и сулят гиперкару солидное будущее, однако, пока не было даже серьёзных тестов, говорить об этом ещё рано

Посмотрим как будут развиваться дела у Devel Sixteen дальше.

Читайте далее:

Arash AF10

Bugatti Centodieci

McLaren 620R

Bugatti La Voiture Noire

Lamborghini Countach

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector